?

Log in

No account? Create an account
Canactions 2012

canactions


международный архитектурный фестиваль


Previous Entry Share Next Entry
03.03.2011 КРУГЛИЙ СТІЛ:АНДРІЇВСЬКИЙ УЗВІЗ
anna
anchutka_fly wrote in canactions
03.03.11 ROUND TABLE:
ANDRYIVSKY DESCENT:
CONSERVATION AND RECONSTRUCTION PROJECT CONCEPT
PETRO MAKARENKO / Kyiv, Ukraine
сhief-architect, Institute UkrNDIproektrestavracia
EMPTINESS 22V
SERGEY FERLEY, YURI LARIONOV/ Kyiv, Ukraine
аrchitects, AB Zotov&Co
Thursday, 03.03.2011, 18-00
House of Architects (Archclub), 7, B. Grinchenko str., Kyiv, Ukraine
Welcome!
www.canactions.com

03.03.2011 КРУГЛИЙ СТІЛ:
АНДРІЇВСЬКИЙ УЗВІЗ:
КОНЦЕПЦІЯ РЕСТАВРАЦІЇ ЗАБУДОВИ ТА БЛАГОУСТРОЮ ТЕРИТОРІЇ.
ПЕТРО МАКАРЕНКО / Київ, Україна
головний архітектор проектів, Інститут «УкрНДІпроектреставрація»
ПРОЕКТ ПУСТОТА 22В
СЕРГІЙ ФЕРЛЕЙ, ЮРІЙ ЛАРІОНОВ/ Київ, Україна
архітектори, АБ Зотов і Ко.
Четвер, 03.03.11, 18-00
Будинок Архітектора (приміщення Архітектурного клубу)
вул. Б. Гринченко, 7, Київ, Україна
www.canactions.com
Ласкаво просимо!
































































Витяг з дискусії круглого столу в рамках Canactions 2011 03/03/2011р.
АНДРІЇВСЬКИЙ УЗВІЗ: КОНЦЕПЦІЯ РЕСТАВРАЦІЇ ЗАБУДОВИ ТА БЛАГОУСТРОЮ ТЕРИТОРІЇ.
ПРОЕКТ ПУСТОТА 22-В.

Доповідач П.Я. Макаренко, головний архітектор проектів УкрНДІпроекреставрація, розповів про Концепцію реставрації та ремонту забудови, благоустрою території та реконструкції інженерних мереж Андріївського узвозу.
Виконавець: УкрНДІпроектреставрація
Замовник Подольська райдержадміністрація
Автори проекту:
Науковий керівник: Граужис О.О., автори проекту: Макаренко П.Я., Рутковська О. А., Безякін В. М., Косьяненко В. І., інші.
Проектне завдання полягало в створенні концепції реставрації фасадів та реконструкції інженерних мереж по Андріївському узвозі в Києві. Проектом пропонується 2 черги реалізації концепції:
1) Реконструкція інженерних мереж вулиці, що знаходяться в жахливому стані
2) Реставрація фасадів будинків та благоустрій території.
Ми провели обміри, натурні обстеження та вишукування та вийшли на тендер. Розробка концепції проводилась в 2010р. Нам було запропоновано протягнути на Контрактову площу підземні комунікації (колектор), що проходять крізь Набережну. Ми розуміємо, що в першу чергу треба вирішувати саме цю проблему. Ми не в захваті від ідеї колектора, пропонуємо створення водовідвідних лотків по рельефу.
Щодо реставрації фасадів будинків: в комунальній власності з 46 будинків Андріївського узвозу знаходяться лише 29 будинків. Саме вони і входять в проект реставрації. Проектом передбачено відновлення фасадів, благоустрій території: мощення, освітлення, більш плавний перехід проїжджої частини до тротуару.
Віктор Хаматов – президент Асоціації Артгалерей України, орендатор будинку № 22а по Андріївському узвозу:
Питання: чи будуть зміни у функціональному призначенні існуючої забудови? Як щодо театрів, музеїв, галерей?
П.М. Ми пропонуємо залишити існуючу функцію забудови без змін.
В.Х. Чи впливає Ваша концепція на долю всієї вулиці – скільки новобудов з`явиться в результаті Вашої концепції? Скільки готелів? Чи виникне Поділ-плаза на Андріївському узвозі?
П.М. На містобудівній Раді м. Києва були затверджені новобудови готелів на цій вулиці. Ми повинні були взяти їх за вихідні дані, саме тому ви і бачите ці новобудови на розгортках. Однак, в офіційному вигляді ці проекти нам не подавались, ми могли ознайомитися з інформацією тільки в інтернеті.
В.Х. Чи були пропозиції у вашій концепції щодо статусу Андріївського узвозу?
П.М. Андріївський узвіз розташований в заповідній зоні історико-архітектурного заповідника «Стародавній Київ».
Віктор Зотов – головний архітектор проектів АБ «Зотов і Ко»:
Питання: Які території Ви пропонуєте забудувати?
П.М. Жодних. Наш проект передбачає тільки реставрацію існуючої забудови.
В.З. Назвіть, будь-ласка, найпроблемніші місця.
П.М. Перебудова Театру на Подолі – 80% готовності. Ділянка № 14,15,16, 6,7 – ми не можемо вплинути на ситуацію – проекти пройшли Містобудівну Раду.
В.З. Ваше відношення до надбудови мансардних поверхів.
П.М. Ми залишаємо скатні дахи без добудов.
Владислава Осьмак – києвознавець, аспірант НАУКМА:
Питання: Яка доля будинків № 34, 36-38?
П.М. Ми будемо наполягати на реставрації, знайдено архівні матеріали.
В.Х. Хто буде розробляти робочу документацію?
П.М. Буде проведено тендер на робочу документацію. Розробляти буде переможець.
Михайло Дехтярьов – співробітник заповідника Стародавній Київ, один з авторів реставрації Андріївської церкви. Негативно висказався проти чиновників, приступності, - ми повинні зберегти історичне середовище цієї вулиці, їй загрожує руйнація. Так само як і Андріївській церкві.
В.З. Необхідно пропонувати не тільки реставрацію фасадів, а давати своє відношення щодо соціального та економічного стану вулиці. Будь-яка архітектурна концепція повинна включати це. Економічна, соціальна, функціональна частина концепції дуже необхідна!


Голос Вулиць – платформа міських перетворень

Координатор Garage Gang Kollektiv www.gggg.org.ua



Ідея винкла з гасла студентських заворушень 60-х років у Франції: Поезія на вулицях!

Проект спрямований на сприяння соціальній реактивізації та присвоєння (реапроприації) громадських просторів. Метою проекту є не громадське місце, як таке, а здатність громад зустрічатися і вільно здійснювати обмін, використовуючи відкритий простір, як місце зближення і єднання (конвергенції). Проект передбачає розробку і запуск моделі міждисциплінарного втручання в публічний простір з метою мобілізації місцевих громад і заохочення розширення особистих інтересів людей від приватної сфери до сфери спільного.

Запропонований підхід для досягнення мети включає “soft” та “hard” інструменти:
– “hard” є створення та розміщення у відкритих публічних місцях маркерів, що характеризують простір як зручний і доступний для читання поезії, виголошення промови, організації міні-концертів чи роботи відкритого кінотеатру, також для невимушегного спілкування, відпочинку чи ігор на вулиці. Маркери можуть мати модульне рішення, завдяку якому користувачі зможуть по різному організовувати простір залежно від їхніх потреб в певний момент.
– “soft” запропоновано для формування образу можливих варіацій використання простору, і передбачає організацію хвилі поетичних декламацій і виголошення промов на вулицях великих урбанізованих міст, щоб привнести творчу енергію (користувачі самостійно творять простір) до вуличного життя міських спільнот та оновити культуру публічних зібрань.


Концепт проекту, зформульований на основі задуму архітекторкою Іриною Білецькою

Пространство города может вдохновлять и подталкивать к творчеству и действию. Сейчас очень важно наполнять наше окружение новыми свежими и соответствующими духу времени объектами. Основная мысль – современное искусство может быть понятным и полезным. Поэтому предлагаю создать скульптуру, которая своей формой служила бы конкретным человеческим потребностям.

Из основных функций:
Место для общения и пересечения идей, возможность поработать командой и проводить встречи
Место для «поваляться и посмотреть на закат»
Место побыть одному и подумать или почитать-«публичное одиночество»
Место для «поработать», может быть, скульптура-точка wi-fi
Место «повисеть», кстати, можно и правда турники предусмотреть, полезно для спины и прекрасно вообще повисеть после или в течение тяжелого дня.
Место-платформа для «толкания» речей

Искусство должно приносить ощутимую пользу! Оно может служить людям. Потребители будут частью скульптуры, ее соучастниками. Скульптура будет изменяющейся и живой, постоянно в движении. Как материал можно использовать дерево, которое обрезает киевский зеленстрой. Ветки и старые деревья, обычно их просто вывозят и сжигают, мы можем пустить этот материал в творческое русло. Еще по материалам думаю здорово использовать сотворчество из разных областей. Например, иллюстраторы могут расписать стены, дизайнеры поработать над светильниками, фотографы предусмотреть место для открытых экспозиций и повесить там свои работы. Это пространство обмена идеями и пересечения людей. Объект городской среды, который способствует общению и подталкивает к творчеству.
Початковий макет, Ірина Білецька, глина

Для забезпечення можливості співтворчості користувачів та мобільності, проект було переосмислено і використано модуль куба 40х40 см (всього 27 штук), які можуть викорстовуватись як вуличні меблі, або як конструктор для різноформатних скульптур



ІДЕЯ В ДІЇ (ВІДЕО):
http://vimeo.com/16993831
http://vimeo.com/16180177
http://vimeo.com/15761281

Вперше платформа Голос Вулиць була представлена 2 жовтня 2010 на фествалі, організованим німецьким Гете Інститутом в Києві та центром сучасного мистецтва Совіарт “Вулиця ігор – ігри на вулиці. Київ: Андріївський узвіз”.

В жовтні-листопаді 2010 платформа використовувалась у 5 містах учасниках проекту “ Свято Генерацій: Творче місто – простір взаємодії”: Ужгород, Донецьк, Херсон, Сімферополь, Вінниця.

В квітні-травні 2011 Garage Gang Kollektiv повертається на Андріївський узвіз з програмою 5-ти подій в рамках Фестивалю Великих Ідей, завершальної події проекту Свято Генерацій 2010-2011.